Με το παρακάτω, η εταιρεία Grimaldi Group S.p.A., ως υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων (εφεξής «ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας Δεδομένων» ή «η Εταιρεία») παρέχει στους επιβάτες της πληροφορίες όσον αφορά στις μεθόδους και τους σκοπούς σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Κανονισμού της Ε.Ε. 2016/679 («GDPR»).
Για να δείτε ολόκληρο το κείμενο της πολιτικής απορρήτου, παρακαλούμε να συμβουλευτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.grimaldi-lines.com/it/assistenza/informativa-privacy/.
Σκοπός της επεξεργασίας
Η επεξεργασία δεδομένων αφορά στα ακόλουθα:
προσωπικά στοιχεία και στοιχεία επικοινωνίας των επιβατών∙
στοιχεία επικοινωνίας τρίτων μερών τα οποία προσδιορίζονται ως επικοινωνία έκτακτης ανάγκης, αν ζητηθεί από τον επιβάτη.∙
στοιχεία που αφορούν τη συμμετοχή σε επαγγελματικές κατηγορίες – ήτοι εγγραφή σε επαγγελματικά μητρώα, ιδιότητα μέλους σε προγράμματα πιστότητας ή συμμετοχής σε προγράμματα ως μέλος με τρίτες εταιρείες – π.χ. Trenitalia, Payback, Telepass, Poste Italiane, ACI κλπ. (για τη λήψη εκπτώσεων στις προσφερόμενες υπηρεσίες, από την εταιρεία).
Η επεξεργασία μπορεί να αφορά σε στοιχεία που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες σύμφωνα με το Άρθρο 9 του GDPR, αν παρέχετε αυτά τα στοιχεία αυθόρμητα προκειμένου να εκμεταλλευτείτε ειδική βοήθεια στο πλοίο:
πληροφορίες που αφορούν στον περιορισμό της κινητικότητας και/ή πληροφορίες για τις αναπηρίες∙
πληροφορίες για συγκεκριμένες παθήσεις∙
πληροφορίες που αφορούν σε συγκεκριμένες ανάγκες σε σχέση με την αγωγή που ίσως απαιτηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, λόγω προσωπικών παθήσεων.
Σκοπός και νομική βάση της επεξεργασίας
Στοιχεία που δεν ανήκουν σε συγκεκριμένη κατηγορία θα επεξεργάζονται:
βάσει της εκτέλεσης της σύμβασης και/ή των προσυμβατικών μέτρων που ισχύουν για τους επιβάτες (Άρθρο 6, παράγραφος 1, γράμμα b, GDPR), και βάσει της ανάγκης να εκπληρωθεί μία νομική υποχρέωση στην οποία υπόκειται ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας Δεδομένων (Άρθρο 6, παράγραφος 1, γράμμα c, GDPR), για τους ακόλουθους σκοπούς: διαχείριση αιτημάτων για τιμές∙ σύναψη, διαχείριση και εκτέλεση συμφωνιών σε σχέση με τη σύμβαση θαλάσσιας μεταφοράς, που συμπεριλαμβάνει την αναγνώριση του επιβάτη∙ την αποστολή πληροφοριών για το ταξίδι (π.χ. καθυστερήσεις, προβλήτας αναχώρησης κλπ.)∙ επικοινωνίες επί του πλοίου, προμήθεια των προϊόντων και υπηρεσιών που αγοράζονται επί του πλοίου∙ εξαγωγή στατιστικών στοιχείων, σε ανώνυμη μορφή, αποστολή στοιχείων σε ναυτιλιακά γραφεία, τερματικούς σταθμούς και λιμενικές αρχές, δικαστικές αρχές και όργανα επιβολής του νόμου∙ επικοινωνία με τρίτα μέρη που αναφέρονται ως «επικοινωνία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης», σύμφωνα με την οδηγία (ΕΕ) 2017/2109∙
βάσει της συναίνεσης του επιβάτη (Άρθρο 6, παράγραφος 1, γράμμα a), GDPR), για τους ακόλουθους σκοπούς: αποστολή προωθητικού υλικού και διαφημιστικών ανακοινώσεων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αν έχει δοθεί, για το σκοπό αυτό, συγκατάθεση («διαφημιστική εκστρατεία»)∙ αποστολή προωθητικού υλικού και διαφημιστικών ανακοινώσεων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μετά από κατάρτιση του προφίλ αν έχει δοθεί, για το σκοπό αυτό, συγκατάθεση («διαμορφωμένο marketing»)∙
βάσει του έννομου συμφέροντος του Υπεύθυνου Επεξεργασίας Δεδομένων (Άρθρο 6, παράγραφος 1, γράμμα f) για την αποστολή επιχειρησιακής επικοινωνίας και/ή οργανωτικής επικοινωνίας σχετικά με το ταξίδι και οποιαδήποτε νέα οργανωτικά μέτρα/λύσεις που υιοθετούνται από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας Δεδομένων επί των πλοίων.
Στοιχεία που δεν ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες θα επεξεργάζονται:
βάσει των λόγων σημαντικού δημόσιου συμφέροντος υπό τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των Κρατών Μελών (Άρθρο 9, παράγραφος 2, letter g) και h) GDPR), για την εγγύηση της χρήσης από επιβάτες που ζητούν ιδιαίτερη βοήθεια επί του πλοίου, και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ιδιαίτερη φροντίδα και/ή είδη βοήθειας λόγω της κατάστασης της υγείας του επιβάτη∙
βάσει της συναίνεσης των επιβατών (Άρθρο 9, παράγραφος 2, γράμμα a), GDPR) για τη χορήγηση οποιωνδήποτε ειδικών εκπτώσεων που μπορεί να παρέχονται σε άτομα με αναπηρία και τους συνοδούς τους.
Μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων και περίοδος αποθήκευσης
Τα προσωπικά στοιχεία θα επεξεργάζονται, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μέσων Πληροφορικής, σύμφωνα με τις μεθόδους που περιλαμβάνονται στο GDPR. Κατά κανόνα, τα στοιχεία θα φυλάσσονται για 10 χρόνια από το τέλος του ταξιδιού, με εξαίρεση:
τα στοιχεία που συλλέγονται για να διασφαλιστεί η προετοιμασία και αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης, τα οποία, σύμφωνα με το Άρθρο 12 του Νομοθετικού Διατάγματος 38/2020, θα αποθηκεύονται μόνο για τον απαιτούμενο χρόνο και για την πραγματοποίηση των σκοπών αυτών και, σε κάθε περίπτωση μόνο μέχρι το χρόνο που το ταξίδι του εν λόγω πλοίου έχει ολοκληρωθεί με ασφάλεια και τα στοιχεία έχουν δηλωθεί στη μοναδική εθνική διασύνδεση∙ ή
τα στοιχεία που συλλέγονται για «διαφημιστικές εκστρατείες» και «διαμορφωμένο marketing», τα στοιχεία αυτά θα διατηρούνται μέχρι ο χρήστης να διαγραφεί χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο σε κάθε ηλεκτρονική επικοινωνία σύνδεσμο, τα οποία θα στέλνονται τουλάχιστον κάθε 12 μήνες.
Οι χρόνοι αποθήκευσης που αναφέρονται παραπάνω είναι με την επιφύλαξη συγκεκριμένων νομικών και/ή κανονιστικών υποχρεώσεων ή την ανάγκη για υπεράσπιση των δικαιωμάτων του Υπεύθυνου Επεξεργασίας Δεδομένων στο δικαστήριο, το οποίο θα μπορούσε να απαιτήσει άλλους όρους διατήρησης.
Διαβίβαση και γνωστοποίηση στοιχείων
Σας ενημερώνουμε ότι τα στοιχεία μπορούν να γνωστοποιηθούν επιπλέον σε άλλες εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλο Grimaldi σε φορείς εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες, ακόμα και εκτός Ευρωπαϊκής ένωσης, με την τήρηση των κατάλληλων διαδικασιών σύμφωνα με τα GDPR και τις αρχές που έχουν καθοριστεί στις συμβατικές σχέσεις που τηρεί η Εταιρεία.
Σας πληροφορούμε επίσης ότι η προαναφερόμενη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων μπορεί να παρέχει πρόσβαση στα προαναφερόμενα στοιχεία: στις Δημόσιες Αρχές σύμφωνα με το Υπουργικό Υπόμνημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφοράς 104/2014 σύμφωνα με το Διάταγμα 98/41/EC (ήτοι το γραφείο του λιμενάρχη και της λιμενικής αρχής)∙ Υπουργείο Υποδομών και Μεταφοράς – Γενική Εντολή του Σώματος της Λιμενικής Αρχής∙ Δικαστικές αρχές και όργανα επιβολής του νόμου, ακόμα και εκεί που τέτοια γνωστοποίηση λογικά θεωρείται απαραίτητη από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας Δεδομένων για να εξακριβώσει και να υπερασπιστεί τα δικαιώματά του∙ γραφεία εισιτηρίων, τερματικοί σταθμοί και ναυτιλιακά πρακτορεία για την οργάνωση των ενεργειών επιβίβασης/αποβίβασης∙ εταιρείες τροφοδοσίας για την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών επί του πλοίου, κλπ. Για ολοκληρωμένο κατάλογο των κατηγοριών φορέων στους οποίους μπορούν να διαβιβαστούν προσωπικά στοιχεία, παρακαλούμε να συμβουλευτείτε τις πληροφορίες σε λεπτομερή μορφή οι οποίες είναι διαθέσιμες στο σύνδεσμο: https://www.grimaldi-lines.com/it/assistenza/informativa-privacy/.
Τα στοιχεία που αφορούν σε επικοινωνία έκτακτης ανάγκης που αναφέρθηκαν από τους επιβάτες καθώς και τα στοιχεία που αφορούν σε συγκεκριμένες κατηγορείς που δίδονται για την παροχή συγκεκριμένης φροντίδας και/ή βοήθειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, θα γνωστοποιούνται, πριν την αναχώρηση ή σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από 15 λεπτά μετά την αναχώρηση, στον κυβερνήτη και τον αρχιλογιστή του πλοίου στο οποίο βρίσκεται ο επιβάτης και σε κάθε περίπτωση θα καταγράφονται από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας Δεδομένων στη μοναδική εθνική διασύνδεση σύμφωνα με την Οδηγία (ΕΕ) 2017/2019 για να διασφαλισθεί η προετοιμασία και η αποτελεσματικότητα θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης.
Δικαιώματα για την προστασία του προσώπου στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία
Σας πληροφορούμε ότι κάθε επιβάτης μπορεί να ασκήσει τα ακόλουθα δικαιώματα οποιαδήποτε στιγμή:
πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία, ζητώντας να είναι διαθέσιμα σε κατανοητή μορφή, καθώς επίσης και τους σκοπούς στους οποίους βασίζεται η επεξεργασία (σύμφωνα με το Άρθρο 15 του GDPR)∙
να επιτυγχάνει τη διόρθωση (σύμφωνα με το Άρθρο 16), διαγραφή (σύμφωνα με το Άρθρο 17), ή περιορισμό της επεξεργασίας (σύμφωνα με το Άρθρο 18)∙
να αποσύρει τη συναίνεση, με την επιφύλαξη της νομιμότητας της επεξεργασίας που πραγματοποιήθηκε πριν την απόσυρση της συναίνεσης∙
να επιτυγχάνει τη φορητότητα των δεδομένων (σύμφωνα με το Άρθρο 20)∙
να αντιτάσσεται στην επεξεργασία των δεδομένων (σύμφωνα με το Άρθρο 21)∙
να υποβάλει καταγγελία στην αρμόδια αρχή ελέγχου.
Τα δικαιώματα που αναφέρονται στα γράμματα a) μέχρι e) μπορούν να ασκηθούν με την αποστολή αιτημάτων στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]. Ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας Δεδομένων έχει ορίσει ένα Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, ο οποίος έχει εξειδικευμένες γνώσεις της νομοθεσίας περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων και των πρακτικών προστασίας δεδομένων και μπορεί, ως εκ τούτου, να εκπληρώσει τα καθήκοντα που αναφέρονται στο Άρθρο 39 του GDPR. Εν προκειμένω, σας ενημερώνουμε ότι ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων που ορίστηκε από την Εταιρεία είναι προσβάσιμος για επικοινωνία στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected].
Φύση της παροχής δεδομένων και συνέπειες μη χορήγησης των δεδομένων
Η γνωστοποίηση των στοιχείων που δεν ανήκει σε συγκεκριμένες κατηγορίες (με εξαίρεση τα στοιχεία που έχουν σχέση με επικοινωνία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης που πιθανόν καταγράφηκαν) είναι απαραίτητη για την ακριβή εκτέλεση των συμβατικών και προ-συμβατικών υποχρεώσεων του Υπεύθυνου Επεξεργασίας Δεδομένων και η μη επισήμανσή τους θα καταστήσει αδύνατη την ολοκλήρωση της σύμβασης θαλάσσιας μεταφοράς που ζητήθηκε από εσάς, καθώς επίσης και την εκπλήρωση ακριβώς των νομικών υποχρεώσεων και αυτών που απορρέουν από το δημόσιο συμφέρον για την προστασία της ασφάλειας στα λιμάνια. Η γνωστοποίηση των στοιχείων σχετικά με του επιβάτη «επικοινωνία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης» είναι προαιρετική, όμως, η μη γνωστοποίηση αυτών των στοιχείων δεν θα έχει καμιά επίπτωση στην ολοκλήρωση της ζητούμενης σύμβασης θαλάσσιας μεταφοράς. Η γνωστοποίηση των στοιχείων που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες είναι προαιρετική. Όμως, αν αυτά τα στοιχεία παρέχονται, η Εταιρεία θα μπορεί: να ικανοποιήσει καλύτερα τις ανάγκες σας και να σας παρέχει την απαιτούμενη βοήθεια∙ να εφαρμόσει – κατά περίπτωση – τις ιδιαίτερες εκπτώσεις.
Συναίνεση
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί, ότι, με επιφύλαξη της νομιμότητας της επεξεργασίας που βασίζεται στη συναίνεση πριν την ανάκληση, θα είναι δυνατόν να ανακληθεί η συναίνεση για λόγους marketing οποιαδήποτε στιγμή, στέλνοντας αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], καθώς επίσης χρησιμοποιώντας το δίαυλο που υποδεικνύεται στα μηνύματα που έχουν ληφθεί ή πατώντας τον κατάλληλο σύνδεσμο στα ληφθέντα μηνύματα.